Forum Wszystko o The Elder Scrolls IV Oblivion Strona Główna
»
Ciekawostki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Formalności
----------------
Regulamin
Art's
O forum
Na luzie
----------------
Rozmowy
Spam
Śmieszne linki
Oblivion
----------------
Jednostki
Kamienie Pieczęci
Mapa
O grze
Ciekawostki
Construction Set
Zielnik
Item'y
Alchemia
Zaklęcia
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Jotes
Wysłany: Nie 19:26, 29 Paź 2006
Temat postu: Bogowie Khajiitów
ALKOSH (Smoczy Król Kotów)
Bóstwo odpowiadające elfiemu Aurielowi i ludzkiemu Akatoshowi. Został zaadaptowany przez wczesną kulturę Khajiitów podczas rządów Dynastii Pre-ri'Datta. Jego kult został zaadaptowany wraz z ustabilizowaniem się kultu Riddle-T'hara. Alkosh wciąż jest bardzo popularny poród mniej urodzajnych terenów Elsweyr. Ukazywany jako straszny smok, o którym jednak Khajiici mówią, że "jest po prostu naprawdę dużym kotem".
LORKHAN (Brakujący Bóg)
Bóg ten, nazywany w zależności od kultury, rasy, albo Stwórcą, albo Oszustem, ma swoje miejsce w mitologii każdej kultury Tamriel. Jego najpopularniejsze Elfie imię brzmi "Lorkhan", lub Bęben Zagłady (Doom Drum). Przekonał/oszukał Pierwotne Duchy (bogów), by stworzyli śmiertelny świat, niszcząc status quo - tak jak jego ojciec Padomay wprowadził niestabilność do wszechświata w Miejscu Początku. Po materializacji świata, Lorkhan został oddzielony od jego boskiego środka, centrum (divine center) i przemierza dzieło, stworzone przez et'Ada. On sam i jego metafizyczne umiejscowienie w "schemacie rzeczy" jest interpretowane na przeróżne sposoby. Na przykład w Morrowindzie jest bytem związanym z Psychicznym Dążeniem (Psijic Endeavor), procesie w którym ostatecznym zadaniem śmiertelników jest przewyższenie bogów, którzy ich stworzyli. Dla Wysokich Elfów, Lorkhan jest najbardziej "bezbożnym" i znienawidzonym bogiem, gdyż na zawsze przerwał on połączenie ze światem niematerialnym. W legendach prawie zawsze jest wrogiem Elfów i, w związku z tym, bohaterem wczesnej ludzkości.
BAAR DAN (Bóg Bandytów)
W większości krain, Baar Dan jest pomniejszym bóstwem, chytrym duchem złodziei i rzezimieszków. W Elsweyr ma znacznie wyższą pozycję, znany tam jest jako Parias. W tym aspekcie, Baan Dar staje się sprytem lub desperackim geniuszem długo cierpiących Khajiitów, których przedsiębrane na ostatnią chwilę plany zawsze plączą machinacje ich (elfich lub ludzkich) wrogów.
RIDDLE-T'HAR (Taniec Dwóch Księżyców)
Bóstwo kosmicznego porządku Khajiitów. Riddle'Thar został ukazany Khajiitom przez proroka Rid-Thar-ri'Dattę. Riddle'Thar jest pojmowany przez Khajiitów raczej jako pewien zbiór wytycznych dotyczących tego, jak żyć, niż jako jedna istota, choć niektórzy jego avatarowie lubią pokazywać się jako skromni wysłannicy bogów. Zwany także Bogiem Cukru.
MARA (Bogini Miłości, Bogini- matka)
Niezwykle często przewijająca się u różnych kultur, w trochę odmiennych postaciach, bogini. W Skyrim Mara jest np. faworytą Kyne'a. W Imperium, Boginią-Matką. Czasem utożsamia się ją z Nir lub "Anuad", żeńskim składnikiem kosmosu, z którego poczęte zostało stworzenie. W zależności od religii, uznaje się ją albo za małżonkę Akatosha, albo Lorkhana, albo też za konkubinę obu.
STENDARR (Bóg Litości)
Bóstwo z Ośmiu Bóstw. Jego kult bierze swoje początki z nordyckich bóstw współczucia i sprawiedliwych rządów. Mówi się, że towarzyszył Tiberowi Septimowi w ostatnich latach życia Cesarza. We wczesnych legendach Altmerów, Stendarr jest ukazany jako orędownik Ludzi.
RAJHIN (Bóg Złodziei)
Khajiicki bóg, który wychowywał się (sic!) w jednej z sekcji Senchalu-Black Kiergo. Najsłynniejszy złodziej w historii Elsweyr. Według legendy ukradł niegdyś tatuaż z szyi Cesarzowej Kintyry, podczas gdy ta smacznie spała.
AZURA (Bogini Świtu i Zmierzchu)
Azura była boskim przodkiem, który nauczył Chimerów tajemnic potrzebnych, by stać się różnymi od Altmerów, choć niektóre z jej bardziej konwencjonalnych nauk są czasem przypisywane Boetiah. W opowieciach, Azura jest często ukazywana jako powszechna kosmiczna siła rasy jako całości, a nie jako przodek, czy bogini. Znana także jako Antycypacja Sothy Sil. W Elsweyr, Azura jest pojmowana jako niemal całkowicie odrębna istota.
SHEOGORATH (Bóg Szaleństwa, Szalony Bóg)
Straszny kult Sheogorath jest bardzo rozpowszechniony i można go znaleźć prawie w każdym miejscu Tamriel. Korzenie jego leżą w elfich opowieściach dotyczących stworzenia wiata. Sheogorath rodzi się, kiedy boska iskra Lorkhana opuszcza (materialny) wiat.
JONE (Bóg Małego Księżyca)
Elfi Bóg, zwany także Secundą lub Smutkiem Stendarra. W religii Khajiitów, Jone jest jedynie aspektem Lunarnej Sieci (Lunar Lattice) lub ja-Kha'jay.
JODE (Bóg Dużego Księżyca).
Elfi Bóg, zwany także Masserem lub Łzą Mary. W religii Khajiitów, Jone jest jedynie aspektem Lunarnej Sieci (Lunar Lattice) lub ja-Kha'jay
Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin