Autor Wiadomość
Jotes
 Post Wysłany: Nie 19:27, 29 Paź 2006    Temat postu: Bogowie Dunmerów(mroczne elfy)

ALMALEXIA (Matka Morrowind) Większość śladów po Aurielu znika ze starożytnych Chimerskich legend podczas tak zwanego "exodusu", głównie z powodu wielkiej czci, jaką otaczany był wśród Wysokich Elfów. Jednakże większość aspektów Auriela, które wydają się ważne dla śmiertelnych ras, nieśmiertelność, historia i genealogia, zostało zasymilowanych przez kult Almalexii. Jest ona najpopularniejszą boginią z morrowindowego Trybunału.

VIVEC (Pan Morrowind) Bóg Dunmerów, znany jako Wojownik - Poeta. Vivec jest niewidzialnym strażnikiem świętej krainy, zawsze czujny przeciwko ciemnym bogom Wulkanu. On/ona wielokrotnie ratował(a) lud Dunmerów od pewnej zagłady. Najsłynniejszym takim przypadkiem był ten, kiedy nauczył(a) ich oddychać pod wodą, dzięki czemu mógł(mogła) potem zatopić Morrowind i zabić akavirskich najeźdźców.

SOTHA SIL (Tajemnica Morrowind) Najmniej znane bóstwo z dunmerskiego Trybunału. Mówi się, że bezustannie przeformowuje świat ze swego ukrytego "zegarowego" miasta.

BOETIAH (Księżniczka Spisku) Zwiastowana przez Proroka Velotha, Boetiah jest właściwym "boskim przodkiem" Mrocznych Elfów. Dzięki wizjom proroka, ostatecznie Chimerzy, lub "Zmieniony Lud", odcięli się od aldmerskich korzeni i założyli nowy naród, bazujący na daedrycznych podstawach. Wszelkie kulturowe "osiągnięcia" Mrocznych Elfów, od filozoficznych i magicznych, nawet po architektoniczne, są przypisane wpływowi Boetiah. Starożytne velothianskie "alegorie" są stale heroicznymi zwycięstwami Boetiah nad przeciwnikami każdego typu, założycielskimi opowiadaniami o zmaganiach Chimerów. Boetiah jest także znana jako Antycypacja Almalexii.

MEPHALA (Androgyne) Mephala jest zwana "przędzarką", Pajęczą (Pajęczym) Boginią (Bogiem). W Morrowindzie on(a) był(a) boskim przodkiem, który nauczył Chimerów umiejętności walki z wrogami, których będą w przyszłości potrzebować (i których staną się mistrzami). Umiejętności te składają się albo na sztukę unikania przeciwnika, albo na sztukę ich sekretnego zabijania . Wielu było wtedy przeciwników, z którymi musieli nieliczni Chimerzy się zmagać. To Mephala, wraz z Boetiah, utworzył(a) systemy klanów, które w końcu stały się zaczątkami Wielkich Rodów. On(a) założyła także Morag Tong. Zwany(a) także Antycypacją Vivec.

AZURA (Bogini Świtu i Zmierzchu) Azura była boskim przodkiem, który nauczył Chimerów tajemnic potrzebnych, by stać się różnymi od Altmerów, choć niektóre z jej bardziej konwencjonalnych nauk są czasem przypisywane Boetiah. W opowieściach, Azura jest często ukazywana jako powszechna kosmiczna siła rasy jako całości, a nie jako przodek, czy bogini. Znana także jako Antycypacja Sothy Sil. W Elsweyr, Azura jest pojmowana jako niemal całkowicie odrębna istota.

LORKHAN (Brakujący Bóg) Bóg ten, nazywany w zależności od kultury, rasy, albo Stwórcą, albo Oszustem, ma swoje miejsce w mitologii każdej kultury Tamriel. Jego najpopularniejsze Elfie imię brzmi "Lorkhan", lub Bęben Zagłady (Doom Drum). Przekonał/oszukał Pierwotne Duchy (bogów), by stworzyli śmiertelny świat, niszcząc status quo - tak jak jego ojciec Padomay wprowadził niestabilność do wszechświata w Miejscu Początku. Po materializacji świata, Lorkhan został oddzielony od jego boskiego środka, centrum (divine center) i przemierza dzieło, stworzone przez et'Ada. On sam i jego metafizyczne umiejscowienie w "schemacie rzeczy" jest interpretowane na przeróżne sposoby. Na przykład w Morrowindzie jest bytem związanym z Psychicznym Dążeniem (Psijic Endeavor), procesie w którym ostatecznym zadaniem śmiertelników jest przewyższenie bogów, którzy ich stworzyli. Dla Wysokich Elfów, Lorkhan jest najbardziej "bezbożnym" i znienawidzonym bogiem, gdyż na zawsze przerwał on połączenie ze światem niematerialnym. W legendach prawie zawsze jest wrogiem Elfów i w związku z tym, bohaterem wczesnej ludzkości.

NEREVAR (Zabójca Bogów) Chimerski król Resdaynu, Złotego Wieku ludu Velotha. Zabity podczas Wojny Lorkhańskiej, Nerevar był orędownikiem "Triune Way" (co to jest Triune? Prosiłbym o maila...). Jest najważniejszym świętym Dunmerów. Mówi się, że zabił Dumaca, Ostatniego Krasnoludzkiego Króla i świętował nad jego wyrwanym sercem.

MOLAG BAL (Bóg Intryg, Król Gwałtu) Daedryczna Siła o dużym znaczeniu w Morrowind. Pokazuje się tu zawsze w charakterze arcywroga Boetiach, Księżniczki Spisku. Molag Bal jest głównym źródłem przeszkód dla Dunmerów, czy poprzedzających ich Chimerów. W legendach, Molag Bal zawsze stara się zepsuć, zhańbić krew Rodów, lub też zniszczyć Dunmerską "czystość". Żyjąca podobno w Molag Amur rasa nadpotworów (czy chodzi o Ogrimy ? Wink)jest rezultatem skuszenia przez Molag Bal Vivec podczas poprzedniej ery...

MALACATH (Bóg Przekleństwa) Malacath to wskrzeszone "pozostałości" po Trinimacu. Stosunkowo słaba, lecz mściwa Daedra. Mroczne Elfy mówią, że jest jednoczenie Malakiem, bogiem-królem Orków. Zawsze stara się wypróbować siłę fizyczną Dunmera.

SHEOGORATH (Bóg Szaleństwa, Szalony Bóg) Straszny kult Sheogorath jest bardzo rozpowszechniony i można go znaleźć prawie w każdym miejscu Tamriel. Korzenie jego leżą w elfich opowieściach dotyczących stworzenia świata. Sheogorath rodzi się, kiedy boska iskra Lorkhana opuszcza (materialny) świat.

MEHRUNES DAGON (Pan Destrukcji) Popularna Daedryczna Siła. Utożsamiany z naturalnymi zagrożeniami, takimi jak pożary, trzęsienia ziemi, powodzie. Jednak w niektórych kulturach Dagon jest zaledwie bogiem zdrady i rozlewu krwi.


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group